Ce simplu e sa-ti deschizi o agentie de publicitate ….si de ce vei abandona instant.

Din punct de vedere teoretic, pare o idee buna sa-ti faci propria agenţie de publicitate. In primul rand, poti sa faci ce ti-ai dorit dintodeauna,  exact cum vrei tu, in ritmul tau si pe gustul tau. Astfel, uiti de serviciile externalizate care din varii motive, nu s-au ridicat la inaltime.

Insa, cum se face ca doar in cateva luni, iti dispare motivatia si te pierzi in task-uri fara valoare , in ciuda goanei dupa substanta ?

Start point-ul si factorul declansator

Start point

Incet dar treptat, mica frustrare de a fi blocat in bucla mediocrului te face sa te revolti si sa avansezi faptic in mentalitatea de antreprenor. Brusc te vezi deschizandu-ti propria agentie in care vei revolutiona serviciile, punandu-ti propria amprenta si livrand exact ceea ce-si doreste pana si cel mai dificil client.

Ai atata dinamism, tinerete si prospetime incat sa creezi agentia de publicitate care va sparge tiparele si va atrage un protofoliu impresionant. Ai déjà  incurajarea fostilor clienti, pe care, doar cu interventia ta i-ai putut multumi. Asa ca, iti spui ca aceste victorii sunt suficiente pentru a-ti confirma ca vei face treaba buna. Plus ca, fiind independent, vei avea mult mai multe beneficii.

Succesul instant si evolutia

Motivatia abandonarii unui job clasic si inceperea unei aventuri de tipul « sunt propriul meu sef » da roadele scontate si contractele promise apar. Creativitatea si libertatea radescoperite fac din munca o placere si clientii incep sa se adune ca la pomul laudat.

Extinderea si problemele

Extinderea si problemele

Proiectele curg, dar este nevoie de mai multe resurse pentru livrarea lor in deadline. Agentia se mareste treptat si constant : inca un designer, inca un programator, depasind spre exemplu 10 membri. De aici incep si problemele.

Salariatii find stabili iar proiectele imprevizibile in numar si complexitate, cand tragi linie masa salariala e una constanta, spre deosebire de valoarea profitului. Competitia din piata isi spune si ea cuvantul si, pentru ca trebuie sa te incadrezi intr-un buget inferior celorlalti (spre exemplu in 2.000€ sa ai 3 bannere in flash şi un site complex, si cu inca 500€ o strategie completa pentru online), nu mai poti pune pe tava cel mai bun si complex produs.

Ai un déjà-vu, nu ? Asta era fix compania pe care ai parasit-o pentru a face ceva inedit si ai ajuns in acelas loc. Insa, de fapt, ai ajuns mai rau. In vechea companie, pentru acelas proiect, oamenii erau platiti dublu si nu lucrau overtime pentru a livra la timp proiectele. Agentia ta in schimb, nu are renume si taie din buget, si deci din creativitate, pentru a supravietui pe piata.

Prabusirea si resemnarea

Prabusirea si resemnarea

Cum se face ca dupa atata munca ai ajuns la un regres financiar? Brusc nu te mai simti superior celor pe care i-ai lasat in urma in goana ta dupa succes, cei care si-au continuat rutina si care acum isi permit mai multe decat tine. La fostul loc de munca nu mai ai loc pentru ca ai fost brusc inlocuit de alti executanti. Si aceastia poate vor roboti cativa ani pana sa-si deschida propria agentie, plini de speranta la inceput, si la sfarsit, goi de reusita.

 Acum, depinde cum privesti reusita. Daca privind la plicul de bani, uiti „dansul” impus de client, poti sa consideri ca deschiderea propriului business vine la pachet cu multe sacrificii. Daca in schimb, pentru tine respectarea propriilor principii conteaza mai mult decat dorinta de vacante exotice, atunci esti impacat si cu aparentul esec al unui business care traieste de azi pe maine.

In orice caz, ca sa incheiem intr-un mod pozitiv, putem lua drept pilda urmatoarea fraza : „Cand castigi, castigi. Cand pierzi, inveti”.