De ce este vital designul grafic in cadrul unei agentii Agenţii De Publicitate

Importanta designului agentiilor de publicitate

Prin definitie, o agenție de publicitate gestioneaza partea de promovare a unui produs sau serviciu. În acest articol vom intra in detalii despre unul dintre cele trei servicii de baza ale unei agentii publicitare.  Este vorba despre serviciile de grafică.

Cand spunem grafica, ne referim la partea vizuală dintr-o campanie de publicitate. Aceasta este cea care atrage atentia prima data si dainuie in mintea oamenilor de-a lungul timpul, daca este bine facuta. Stim cu toții cum arata un produs final, fie el logo-ul de pe o ușă, o broșura de pe o masă sau bannerul din centrul orașului. Insa, mai mai puțini cunosc menacnismul din spate și toate etapele necesare realizarii unei grafice reusite.

Evolutia graficii de la litografie la photoshop

Photoshop Evolution

Chiar din evul mediul, publicitatea a jucat un rol important in vinderea unui produs. Fie ca era vorba despre tablite de lut, inscriptii pe pietre, partea de grafica juca un rol important deoarece factorul vizual a fost dintotdeauna unul decisiv. Asadar, un anunt reusit, un banner sau o reclama buna, va avea impactul scontat asupra oamenilor, atragandule atentia si cucerind prima batalie cu competitia.

Cu trecerea timpului, tehnica a evoluat si procesele permiteau realizarea de afise din ce in ce mai realiste si finisaje net superioare. Un moment important pentru grafica l-a reprezentat dezvoltarea, in 1880, a artei litografiei. Cu ajutorul litografieir se puteau recrea mai ușor texte sau desene prin folosirea unor negative imprimate sau desenate pe o piatră specială. Atunci s-au realizat faimoasele afise pentru Moulin Rouge.

Creativitatea specifica perioadei de Art Nouveau si Belle Epoque au incurajat dezvoltarea publicității. Oamenii erau ahtiati dupa noutate si afisele publicitare s-au adaptat acelor tendinte. Identitatea vizuala s-a facut reamarcata prin abundenta cerintei : fie ca era vorba despre realizarea de afise pentru spectacole, flyiere de promovare, logo-uri sau diverse simboluri reprezentative. Cu trecerea timpului, procesul s-a tot ameliorat si nu a mai fost la fel de dificila transmiterea imaginilor de pe o suprafață pe alta datorita programelor specializate care fac grafica mai ușor de accesat și de utilizat.

Cat de necesara este echipa de design într-o agenție de publicitate?

Necesitatea echipei de design într-o agenție de publicitate

Tehnologizarea actuala precum si oferta bogata de produse și servicii disponibile pe piata, necesita o mai buna calibrare pe partea de grafica. De aceea rezultatele unui business sunt influentate si de investitia in partea de design.

 De regula, se recomanda investitia intr-un pachet complet, care sa includa atat cercetarea de piata cat si plasarea corespunzatoare a brandului. Existenta unei echipe de design plina de romance asigura acest proces cap coada, precum si consiliere cu agentia si clientul pe tot parcursul.  Astfel produsul finit poate fi modificat ori de cate ori este nevoie, fara intermediari din exteriorul agentiei. In acest fel, se asigura atat respectarea normelor agentiei cat si armonizarea actantilor creativi din proces: text si imagine. Prin urmare, produsul finit va fi o imagine unitara, capabila sa raspunda nevoilor clientului dar si valorilor agentiei.

Se cuvine sa notam faptul ca, pe langa beneficiile furnizate catre client, existenta unui pachet complet propulseaza si agentia, deoarece sugereaza clientilor ideea de securitate , competenta si incredere.

Existenta unei echipe de grafică in cadrul agentiei va permite si preluarea in paralel a mai multor proiecte, precum si gestionarea lor eficienta. Membrii echipoi pot oferi oricand transparenta asupra stagiului de realizarea a unui proiect si astfel se pot anticipa si rezolva blocajele. Fiind un serviciu intern, prin partea de feedback se cunosc atat posibilitatile cat si limitarile unei echipe. Astfel se poate lucra pe imbunatairea serviciilor oferite sau largirea ariei de servicii existente catre client.

E important de stiut ca majoritatea clientilor vor sa ajunga cat mai rapid la produsul finit. De aceea vor fi reticenti sa aleaga servicii portionate, care nu fac decat sa prelungeasca data de obtinere a rezultatului dorit.

Posibilitatea de a intampina clientului cu o propunere completa, clara, practica si cu un termen de livrare adaptat reprezinta clar un avantaj pe piata de agentii de publicitate.

 In concluzie, publicitatea nu poate exista fara grafica, asa cum textul ramane sec fara asocierea unei imagini reprezentative. De aceea rolul echipei de grafica în cadrul unei agenții de publicitate este esential. Beneficiile se fac resimitite atat la nivel de client, care primeste un serviciu complet si calitativ, dar si la nivel de agentie, sporindu-si portofoliul de clienti.

Evident, noi in agenția noastră avem o echipa de de grafică specializata in satisfacerea celor mai exigente nevoi. Te invitam la noi ca sa descoperi cum poate fi propulsat brandul tau, printr-o campanie inedita.